maanantai 13. kesäkuuta 2011

Hyvää yötä ja huomenta

Johan voi ihmislapsen unirytmi heittää sekaisin. Yleisesti ottaen minulla on liiankin hyvät unenlahjat, nukun pitkiä aikoja ja herääminen on hankalaa. Olen huonosta heräämisestäni ja hankalasta herätettävyydestäni jopa surullisen kuuluisa tuttavapiirissäni :) Nukahtamisvaikeuksia minulla on joskus, usein jonkun jännittävän tai stressaavan asian ollessa edessä. Silloin tällöin herään yöllä, mutta nukahdan heti takaisin.

Sinä yönä, kun suolsin blogiin yöllisen aivopierun, en nukkunut ollenkaan. Luovutin klo 3.00 jälkeen, ja aloin siivota. Mieheke nukkui, joten imurin heilutuksesta ei varsinaisesti olisi ollut iloa. Siivoilin hiljakseen aina aamuun asti, menin nukkumaan muutamaksi tunniksi klo 8.00, kun uni vihdoin suvaitsi saapua. Nukuin puoleen päivään, noin viisi tuntia siis. Seuraavana iltana normaalisti nukkumaan ja niin päin pois.

Nyt unirytmini on kuitenkin totaalisen pielessä. Viime yönäkään uni ei tullut ennen kolmea, ja levottomana heräsin jo kuuden jälkeen. Tässä olen nyt pyörinyt sängyssä, mutta tuskin enää kannattaa. Pirtsakkana siis uuteen päivään muutaman tunnin unilla. Kävin äsken "herättyäni" vaa'alla, paino mukamas 107,8kg. En usko pätkääkään, sillä vähäisillä yöunilla on heti vaikutusta. Katsotaan todellisia lukuja sitten, kun on ensin nukuttukin.

En tiedä mikä valvottaa, mutta valvomisen syyn olisi syytä ratketa pian. Alkaa kismittää tämä homma.

5 kommenttia:

  1. Mielenkiintoinen Blogi sinulla, vietin pitkän tovin selaillen sivuasi. :)

    Tuosta uni"ongelmasta"..
    Itselläni on myös samanlainen ongelma ollut pitemmän aikaa. Tosin nyt olen pikkuhiljaa oppinut taas nukahtamaan.
    Vika taisi olla siinä, että mietin aina kauheasti asioita ja suunnittelin ja suunnittelin ja mietin turhuuksia..
    -> Hups vain, oli mennyt kellokin pari tuntia eteenpäin.

    Tsemppiä hurjasti!!
    ..ja kiitos mielenkiintoisesti toteutetusta blogistasi! :)

    VastaaPoista
  2. Tuttua! Oon kuukauden sisään mennyt kahdesti töihin täysin unetta ja seuraavana iltana vasta puolenyön jälkeen nukkumaan enkä ees oo ollut järin väsynyt. Ois kyllä ihan jees nukkua hiukan enemmän (keskimäärin 3-5 tuntia yössä), mutta jotenkin vaan se ilta aina hujahtaa jonnekin. Tää bloggeri vasta onkin vihoviimeinen, jään nykyään jatkuvasti muhimaan tänne ja yhtäkkii kello on ties mitä. :/

    VastaaPoista
  3. Mielenkiintoinen on blogisi. Kiitos kun jätit kommenttia minulle, niin löysin tänne! Jään varmasti seuraamaaN!

    Toivottavasti unirytmi korjaantuu pian! Sängyssä pyöriminen ja unenpäästä kiinni saamisen yrittäminen on erittäin rasittavaa.. :( Jaksamista!!

    VastaaPoista
  4. Daily: Kiitos pitkästä kommentistasi! Samaa vikaa lienee minulla, pohdin ja touhuilen niin, että aika menee kuin siivillä.

    Acata: Hui millaisia yöunia! Minä tarvitsen paljon unta, joten nuo 3-5h kuulostaa tosi pieneltä.

    Linda: Tervetuloa! :)

    VastaaPoista
  5. Juu, toi on ihan liian vähän, mutta jotenkin mulla on vaan rytmi niin sekasin, etten osaa mennä nukkumaan ajoissa. Tän suhteen täytyy nyt todellakin ryhdistäytyä, ei oo terveellistä yrittää painaa näin pienillä unilla.

    VastaaPoista