lauantai 12. maaliskuuta 2011

ENE-ryhmä 5/14

Paino tiistaina ryhmässä 117,45kg. Ryhmän vaaka siis mittaa 50g tarkkuudella. Painan vähemmän kuin häissäni, ensimmäinen suuri tavoite saavutettu! 118,6kg alittui niin että heilahti. Olen onnellinen ja voin paremmin.

Viime viikko oli muuten todella raskas ja vaikea, vaikka ei ehkä enen takia. Tallinnan hyvin sujunut reissu nostatti mieltä, vaikkakin aiheutti reissussa ollessa massiivisen ruokavitutuksen. Riitelin viime viikolla siipan kanssa pariinkin otteeseen, jonka lisäksi töissä oli raskasta ja minulla kamalasti tehtävää. Riitelytilanne varsinkin oli sellainen, jolloin ikävöin ruokaa; tuota parasta ystävääni. Calatheanoman blogin otsikko on minusta mainio; Kerro minulle millaisia ystäviä sinulla on, niin minä kerron, mistä ruoasta minä pidän. Jos plagiointi ei olisi yleisesti tuomittua, niin olisin varastanut tuon ajatuksen omaan blogiini hetkeäkään pohtimatta. Sopii nimittäin minuun kuin nyrkki silmään.

Koitin miehelle joskus selittää kieroa ruokasuhdettani, siinä melko kehnosti onnistuen. Ihmisen, jolle ruoka on jotain, jota syödään kun on nälkä ja joskus koska se maistuu hyvälle, on hankala ellei mahdoton käsittää (ainakaan tämän) lihavan ihmisen kieroutunutta ruokasuhdetta. Tässä sitä nyt työstetään, jotta olisin viisaampi huhtikuun lopussa ruokaan siirtyessäni.

Lisätietoa ruokavaliosta oli ainakin kommenteissa toivottu ja siitä myöskin kirjoittelen! Onko vielä muunlaisia juttutoiveita? :)

3 kommenttia:

  1. Onnea tavoitteen saavuttamisesta! :)

    VastaaPoista
  2. Onnea tavoitteen saavuttamisesta -O/ :)

    Mua ainakin kiinnostaisi tuo ENE-ryhmän sujuminen vähän tarkemmin. Mitä siellä tarkalleen tehdään, puhutaan, opitaan kun ei kai se pelkkää punnitusta vaan ole?

    En tiedä sun ruokasuhtautumisestasi ja en todellakaan väitä että sulla olisi syömishäiriö, mutta suosittelen lukemaan kirjan Olen juuri syönyt-läheiselläni on syömishäiriö (muutakin kuin anoreksiaa), sekä Rentoa painonhallintaa, Syö hyvin ja laihdu, Dieettitytön huimat seikkailut, Sopivasti lihava ja Irti makeanhimosta sekä Ruoan terveysvaikutukset eli aikamoinen lista. Ja lisääkin näyttäis löytyvän ainakin kirjaston hyllyjen perusteella ;D

    VastaaPoista
  3. Kiitokset onnitteluista!

    iive: Voin siitäkin kirjoitella, vaikkakaan siitä ei varmaan liiemmin tekstiä tulekaan :) Mä olen sitä mieltä, että isolla osalla tosi lihavista on jonkin sortin syömishäiriö. Ei ehkä mitään nykymääreillä diagnoosiin riittävää, mutta en mä ainakaan ole alkupainooni päässyt ihan vaan syömällä elääkseni. Dieettitytön huimat seikkailut olen lukenut, muita en. Pitänee painella kirjastoon kunhan koulukiireet helpottavat, kiitos vinkeistä! =)

    VastaaPoista